Thursday, 9 March 2017

Viral fever

Danisy start panas dua hari lepas, pukul 3 pagi. Pagi tu aku gagahkan hati g hantar anak ke pengasuh, sebab aku nk settlekan certain things. But at the same time i  am ao ready to received call from pengasuh if kena half day anak demam teruk whatever. Dan memang alu halfday ya 2 hari lepas. Gi klinik beli ubat, malas tunggu doktor sebab ramai orang.

Esoknya, aku tau Danisy still demam tapi aku hantar ke BS jugak, BS dia xheran sangat kalau demam sikit sikit memang dia suruh hantar je, dia tengokkan. Aku sampai tempat kerja orang tanya eh anak dah sihat ke. Aku cakap sihat macam tu la. Pastu ada cakap "pengorbanan kan cari duit" terkedu jap. To be honest, work and family i memang pilih family. Because i think BS can handle the situation, bukan Danisy jenis demam menempek lembik macam tu pun. Dia super aktif super lasak just badan panas. Aku tak menghambakan diri ke kerja pun. Huhu sentap statement macam tu. Berapa sen sangat cuti nak dibandingkan kesihatan anak. Kann?

Jemput Danisy petang tu, panas lagi badan huwaa. Sempat merayap jap Aeon, pastu bawak jumpa doktor kali ni. Doktor cek semua ok, tekak je merah sikit. Maybe viral fever. Tapi dia suruh pantau, if panas sampai hari ke 3 kena datang balik untuk blood test. Malam tu saje doktor tu dapat 4 kes denggi fever. Uissshh takut mak. Memang malam tu kat klinik penuh bebudak. Musim demam la kot. Tapi orang semua pelik dengan Danisy, sebab dia kehulu kehilir super happy gi tegur semua orang. Siap orang tanya kat suami si Danisy demam ke apa. Suami cakap demam pastu dorang cakap xmacam demam pun hahahha. Memang ya, even doktor pun tak risau sangat sebab dia aktif. Bahahaha. Temperature Danisy almost 40 semalam so aku cakap doktor boleh ke buat surat aku nak cuti esok tengok anak. Dia kata dia bagi aku MC je la. Hihihi itula terjadinya MC aku hari ni haha.

Bangun pagi pagi tadi aku pegang Danisy, fuhh lega dah sejuk. Alhamdulillah. So aku cakap ngan suami, Danisy dah sejuk la boleh gi kerja ni. Takut nanti kerja aku kat ofis jd beban ke orang lain haha. Suami cakap "awak ni skema la, dah ada MC tu cuti je la lantakkan kerja sana" bahahhaha. Adoii. Tengokkan Danisy hari ni biar dia fully recover. Ishhh baikk tuannnnnn. Errrr.

Itula cerita dia iols berperang dengan anak je kat rumah hari ni hihihi. Ni baru lepas goreng cekodok pisang, tunggu si bulat mami bangun makan. Selera makan dia dah ok balik lepas 2 hari demam. Hewhew.

Bye uols.

No comments: