Friday, 11 July 2014

Darling Niece : Banana

Hey! Hey! My darling niece dah besar sekarang. 2 years old plus, getting talkative, slimmer, manja and etc. Anddd.... I miss her now.

Nama dia Raina Zahra, aku start panggil Rara, bila dia dah besar sikit, aku panggil banana. Haha. Panggil banana je dia pandang, makna dia suka la kan? Haha.

She is superrrr clingy, superrr manja dengan iols. Sebab sekarang selalu jauh ngan dia, kalau aku balik kampung je sure dia tercengang, senyum senyum pandang. Lama kang baru nak datang peluk. Oloh oloh. Sukaaa sangat.

Lepas tu everytima nak balik KL semula, aku cakap la 'Banana, aunty nak balik dah..' kang dia buat la bunyi protes, geleng kepala tak bagi aunty balik. Huwaa. Memang berat hati la nak gerak. She's so close to me, mama dia pun kata I should be her mama. Haha. Lagi sebab aku manjakan dia kot, dah besar gitu pun aku suka dukung. Kang abah tengok dia geleng kepala la "Nasib la ada Aunty, harap kan mama dia memang tak dukung la". Banana berat kot hoi.

I love how clingy she is. Nak gi mana mana je, buat muka kesian nak ikut. Ehh, so much like me la! Dulu dulu ingat lagi kalau Abah nak gi mana mana mesti aku duk sebalik tiang, sambil buat muka kesian. Tunggu Abah angguk kepala je, terus aku panjat motor. Bahahaha. Banana jgn cepat sangat besar, Aunty belum puas manja.

Hari tu Banana ngan abang dia warded, food poisoning katanyaa. Iskk. Kesian tangan kena cucuk jarum. Lepas tu hari tu kena chicken pox pulak. Hahha. Habis bertanda muka badan semua.. Alahaii. Aunty belum balik tengok dia lagi. Get well soon my baby!

Abang dia takde cerita sangat, sebab dah besar kuat main. Tak layan aunty pun. Banana je la eye candy, banana la jadi dolls etc. Dia ni selalu tanya mama dia "mama, aunty?" Mama dia tak layan terus dia lempang pipi mama. Bila mama jawab aunty kerja baru la nak diam. Hari tu Along cerita dia mengigau, tengah tido panggil Auntyy. Aduiii, menduga betul budak kecik ni sorangg.

Aaaa sebenarnya point dia satu je, aku dah rindu sangat kat si kecik tu. Huwaaaa.

Babai

No comments: