Friday, 20 December 2013

Cerita Laksam

Hallu! Hehe. Sebenarnya siang tadi langsung tak bertegur sapa tau ngan Nunang, konon merajuk sebab dia kata kita buat perangai semalam. Saje je, dia buat hal eh, tduh kita tak layan leklok. Sukaaaaa je. Ngade! Dia kije membz sepanjang hari takde plak aku nak bising, cuma perli je kadang kadang. Hahahaha.

Siang td, buat laksam ngan Umi. Heheh. Memang dah selalu jugak buat laksam ni, tp kije aku satu je la. Kukus laksam, gulung. Kuah? I pejam mata je, Umi settlekan. Hahaha. Tp tau jugak bahan dia. Dont play play tau. Hiks.

Memang sampai Maghrib tadi takde de dia nak wasap aku, call jauh lagi kot. Aku pn sama la. Both ego. Hahaha. Takpela, Nunang tu kije je sepanjang hari kompom sangat dia boleh lupa aku. Hihokhihok. Sebab kenyang makan laksam kan, lepas Maghrib tu elok je setting selimut, tido siap. Jaga je dah pukul sebelas malam. Baru nk terhegeh hegeh cekidout orang buat apa. Haha

Pastu cek wasap rupanya ada jugak seketul dia pnya, ingat nak cakap hai ke apa ke. Tak weh. Sedabakk dia hantar gambar rojak mi kot? Ntah. At least tenang bila tau dia makan jugak. Selalu gaduh ugut aku tak makan la, demam la etc etc. Pandai! Pastu terfikir malas la nk say a words gak. Aku pn hantar je gambar laksam ptg tadi.

Chuolls, weolls ni senang sangat. Gaduh tak bertegur pn bila bertukar gambar makanan je terus jadi elok tau. Motif sungguh. Dia la, jenis apa jadi semalam tu semalam punya cite. Takyah membawak bawak. Kuwasam tau.

Tengok laksam tu terus tanya aku sapa buat. Aku ckp la aku tukang kukus ngan gulung je. Kuah Umi buat. Dia suruh la aku belajar, amboi senang je request kan. "Nt nk makan camne, tau buat laksam je, kuah takde" hahaha. Pastu bila kata aku tak pandai, dia redha je la, katanya makan laksam je tanpa kuah pun boleh. -__________- Saje buat kesian lettew. Nyampah.

Tadi pun masa masak Umi suruh tgk dia buat, dia kata nanti ada suami nak makan susah la taktau buat. Aku? Menjawab je. Haha

"Meh belajar sini, nanti laki nak makan senang" "Takpe Umi, beli je"
"Kalau takde kat kedai?"
"Suruh dia balik kg, suh Umi dia buat"
"Balik kg, tp tetap gak Umi dia suruh awak?"
"Ermm. Man balik sorang je la, dah dia nak makan.hahhaha "

Tergelak Umi iolls tau. Hahaha. Anak shiaaapaaa la ni?? -_____-

Bye

No comments: