Thursday, 7 February 2013

Pujuk Yayang


Hey ya!

Am drafting this entry in the office! *gulp, insert quick heartbeat sounds here* 
Sambil tengok belakang to check everything’s clear. Mueheehee. Takde kerja? Hello, I am in front line kot, *takat intern je pun* corporate dept, tipu la takde kerja. Hm, tapi itu la, semua yang diamanahkan telah disiapkan. *sambil naikkan kolar baju*
Haha.So sementara tu, ini la terapi hilangkan bohsan. 
Walaupunnn.

There’s one boy, oh I mean man, (he’s 26th olready lor) sedang majuk anje-anje ngan kita. Euww. *geli* 
Eh kejap? Ai ke you yang merajuk yeah? Ai dah lupa, maklum la ken busy kenn. Hehehe. Entry ni ai buat khas untuk you la, walaupun hari ni bukan hari gaji you, ai redhooo. Sobs.

So, iolls kan, ngan dia ni selalu je kena. Kena gelak. Selalu sangat. Mula-mula tarik muka juga, lama-lama lali dah. Gelak la guling-guling sampai tengah jalan pun, ada aku kisah? Banyak benda iolls buat, dia akan “err?”. Heh. Biasa la bila kanak-kanak kawan ngan orang tua, pemikiran bukan sama. Kanak-kanak suka makan Cadbury, orang tua makan Coco Jelly je. Yeah..hehe.

Selalunya, iolls ni suka tanya soalan yang pada dia tak logik. Contoh soalan;

“macam mana kalau LRT tak datang? Nak balik ngan apa,”

Selalunya dia akan pusing muka dulu la, tapi ai tahu dia gelak. Air muka gelak boleh nampak kot. Jawab je la, logic apa soalan. *wehh, kemon la, soalan bang*ng* Hahaha. Tapi dia tak la ckap camtu, dia kan soft spoken je *ehem*, explain je sambil muka tahan gelak. Mak tak tahu, mak tanya larr. *sambil jeling*
Kadang ada juga soalan iolls tanya yang dia jd impress. Sebab dia tak terfikir pun persoalan tu. Erm, contohnya..err, tak dapat fikir la sebab soalan camtu j a r a n g sangat. Hehe. Kadang-kadang pemikiran aku ni pun bagus juga. Kihkih. 
Kalau bagus, dia terus je puji. “hm, suka awak fikir macam ni, bagus” 
*kembang hidung ai nyahh*

Sepanjang kenal dia ni, dia susah nak marah tau. Tapi kalau benda dia tak suka, tapi tetap gak degil nak buat, dia takkan cakap la ngan iolls. Macam semalam. Sobs. Satu tahap, bila sabar dia exceed the limits, haa, rasakan la..tak aku nangis, dia yang nangis kangg. Kahkahkah. 
*sakit hati sangat lettew*

Teringat baru-baru ni, saya kan degil, nak bantah apa dia larang. Terus la merajuk tarik muka, susah payah dia pujuk, belikan Cool Blog sebab saya ada sebut nak minum. Padahal masa tu nak balik kampung, lambat pula g Putrajaya Sentral. Berkeras juga dia pergi beli sampai termengah-mengah. Sampai PS, aku tinggalkan je Cool Blog yang dia beli tu dalam kete, bila dia tanya, aku jawab je, “dalam kete,”. Susah payah dia patah balik amik air dalam kete. *kejam kan aku* Lepas tu, walaupun dah kena sembur sikit dengan aku, dia tetap juga nak berlembut, cakap elok-elok. Ai buat bodoh je. Sampai naik bas, iolls tak pandang pun dia, *sebenarnya tengok dgn ekor mata*.
 Pastu bila nampak dia pusing nak balik ke kereta, iolls rasa bersalah gila. Lemah je langkah dia walk away from me. Selalu dia tunggu sampai bas jalan. Tapi tu la, dah give up la tu, saya kan hati batu. Heh. Kesiann. 

*tapi dah sorry, case closed*

Kesimpulannya, bila saya jadi batu, dia akan jadi sutera. Tapi bila dia jadi batu, aku pun jadi batu. Kahkahkahkah. Keras sangat aku ni.
  *terpaksa mengaku*

To you, jangan la merajuk, lagi 3 tahun kan kita nak ehem. Hahahha. *sempat la miang2 dulu* hahahaha. 
Sah ni jumpa besok kena hempuk sebab gatal sangat.

Nanti kita belanja you ais krim McD RM1 eh? Ai kan baru dapat gaji..muehehhehe. nak tak?

You know you everything to me, I could never see, the two of us apart..                             
 *weyy buat kerja!*

bos bagi tadi..hehe


Okayyy!!

Bye :)

No comments: