Monday, 28 January 2013

Everything New: Kerinchi, LRT, Praktikal


Hi!

So right now, I’ve been settled down in my new home. New environment. New friends. New everything. Oohh. Hai Bukit  Kerinchi! Haha. Semalam seharian tawaf kotaraya. Ceewaahh, kotaraya sangatt! Naik LRT, turun LRT, penat, berhenti minum, naik lagi, turun lagi, sembang kejap, pergi Pasar Seni, pergi KL Sentral. Oh my, nak tulis pun penat, apa lagi melaluinya. Of course, I’m not alone since he accompanies me the whole day! 
*thanks baby*


Sebelum naik LRT tu, we olls did some shopping at The Mines! Sesi menghabiskan duit memang seronok. Sobs. Beli semua barang yang perlu, for me, for him as well. Oh, so nice ar shop with the partner, since for me, my boyfie being very transparent. What is nice is nice, and what is buruk to him, terus dia drag aku pergi tempat lain. Nice eh. Lagi kan, jalan ngan boyfie ni, tak boleh cerewet, sekali dah berkenan, terus grab, kalau tak sila la jalan sendiri pergi tempat lain. Bagus. 
*ok la sebab dah dapat a pair of Alain Delon for work kehkeh* 

tangkapan hasil darat

Penat pusing The Mines sampai nak tercabut lutut, then our last stop was KFC, his fav fast food forever. *mata ke atas*

maknsampaikenyangyumm

Then we shoot off to Bukit Kerinchi, park there and we start our LRT journey. A night before, we had our first journey and yesterday he told me to lead him. Sure, of course I can, it’s simple mehh. Haha. To reach my tempat praktikum, I have to cross 5 small roads, to be precise, simpang. Well, it is my weaknesses to cross the roads. Dang. Guess what he did? He let me go first (cross the roads) and he come after me, and I did it! Guess what, simpang tu senang je kot, aku je mengada.  LOL. Boyfie told me, there will be a lot of people using the same way as me. He told me not to be afraid because he know I can do that. Yeah, sure! So sepanjang perjalanan semalam, dia buat buta kayu je sebab nak saya familiar dengan semua tempat, LRT mana nak naik, LRT mana nak balik. Dan Alhamdulillah, saya cepat belajar. Hihi. He gave me lot of tips sampai saya rasa nak tulis. Kehkeh, sedangkan cara nak naik LRT pun saya nak tulis, saya kira berapa simpang kena lintas. Semua tu kena bantai gelak sangat-sangat dengan dia. wehh, saya tau saya jakun. Haha. One thing for sure, he helps me a lot! He sacrifices his weekends, bought me Rapid Pass since he don’t want me to queue up every time to buy tickets, to name a few. Banyak sangat dia tolong saya.
  *nah, sebakul terima kasih*


makan lagi @KL Sentral

Lepak dekat KL Sentral when he told me that he want to go to the toilet. He took so long before he came back with something in his hand. He bought me umbrella! Haha. sebelum tu dia ada tanya whether saya ada paying tak, sebab sekarang hujan, so saya kata ada. KOT. Sebab ‘kot’ tu la dia belikan saya payung baru. Alolo, sweet. Kejap jadi sweet, kejap garang gila (dia kata tegas), kejap gelak at my stupid actions or silly questions, ayaya, geram sangat kalau kena gelak ngan dia ni. Jahat.

After he satisfied with my ability to used LRT, he left me at my new place. Sobs. Tapi kan, dia ada tanya, “Nak saya cuti ke for your first day internship? Saya boleh tolong for the last time, sesuaikan diri dengan hari orang bekerja”
  *cries a river* 
Cukup la, I’ll be okay. Thanks, sobs.

Okay, tu cerita semalam. So hari ni, memandangkan tempat baru, housemate pula keluar jumpa kawan, so I olls kena cari makan sendiri. Muehehe. Call boyfie, dia suruh I olls keluar jalan cari kedai makan. Punya pusing tak gak jumpa. Dalam kepala dah nampak nasi terbang. Haha. Lapar. Call lagi mengadu, then dia suruh patah balik pergi semula pergi Old Town, my..takkan Old Town hari hari? Hehee, so terjumpa satu kedai mamak ni. Bantai je la weh, mamak pun. Tak pernah wehh makan nasi berlauk kat mamak. Dushh.

first meal @new place

Haha, cabaran juga duduk sini ya, yela awal lagi. huhu. Nervous menanti hari esokk! ;)


p/s: I owe a lot to him, BIG THANKS dear!
*lepas ni boleh dapat Note II/SIII tak dear?*

Bye!

No comments: