Friday, 14 December 2012

To Do List


Salam Jumaat.

Semalam sebelum tido je ada buat to-do-list. Hehe, biasa al iolls kan very detail person gittew..weks! Tapi bab2 listing ni memang aku suka pun, sebab kalo kerja, nampak flow dia. Kalo barang-barang, nampak apa yang tak cukup or terlebih. Hee.

Matlamat aku untuk hari ni:
ü  Keluarkan duit
ü  Pergi bank
ü  Print assignment
ü  Print ‘tet’
ü  Beli makan
ü  Call company internship

Weehooo! Sebab apa tick?? Sebab aku Berjaya accomplish semua. Kengkadang, kalo buat list ni pun, sesuka hati je aku nak follow ke tak. Tapi hari ni hari bagus, aku ikut je semua. Kuang3.

Pas habis kelas je, menonong aku jalan kuarkan duit kat ATM. Settle. Lepas tu terfikir nak pergi tak CIMB, (aku nak bukak akaun) ngeh3 sebab aku takde akaun CIMB. Haha. Kuar je dari tempat ATM tu, laju kaki aku panjat tangga gi CIMB. Wahh, aku ikut je langkah kaki. Bukak pintu;

“Ye dik, (ehem, adik iolls) adik nak buat urusan apa?”

hey adik maniss..kah3
Terpaku dengan kesopanan abang tu, aku tergagap.

“errr, saya nak buka akaun, hehe” (motif aku gelak??) sebab aku rasa macam jakun dah besar cantik-cantik (perasang sokmo)  takde akaun CIMB. Aku ada akaun BSN je (zaman kanak-kanak lagi) dan Bank Islam, tu pun sebab PTPTN.

Duduk dan tunggu orang panggil. Sambil tu siap-siap la nak keluarkan IC. Cari-cari, tak jumpa. Tiba-tiba ‘ting tong’, alamak, nombor aku dah kena! Kelam kabut angkat beg. Sampai kat banker tu, dia mintak la IC. Lama aku take time cari IC dalam purse. Mujur banker tu baik. Purse aku semak hokey.. bukan semak ngan duit, semak ngan kad2 ntah pape, kad kedai tomyam la, kad topup la..kah3. lagi, ada banyak resit aku shop2 sebelum ni, tebiat aku lepas bayar je resit masuk purse. Hehe, tak masuk lagi voucher River Cruise, Domino’s. Padan la cari IC tak jumpa. Dah la aku jenis tak boleh orang tunggu, aku jadi super duper giler kelam kabut. Lalu terserlahlah aura aku yang tak professional. 
Aiyak, terasa malu. Heh

Then, proceed ngan urusan buka akaun. Wehhh, I tell youuu..dat banker aa, very nice wooo.. dia treat aku macam ‘haishh, sejuk je rasa, falling2 je’ tapi perempuan. Hehe. Rasa nak peluk je sebab she’s too nice weh, oh saya rindu mak saya, boleh saya peluk Puan tak?? Kalau la.. ok, layanan staff CIMB Jalan Hang Tuah memang bravo! Salute. Satu-satu dia ajar, sampai CIMB clicks. Ecehh..
  (b, saya ada CIMB clicks, awak ada??)  woohooo! Akhirnya dapat la satu kad CIMB!
 Hoyeahh..


Pssst, Along, pasni senang la nak transfer saya duit..keh3

Lepas tu g print assignment dan print satu benda lagi. Yayy, settle. Then tunggu ayam goreng masak, aku borong 3 ketul ayam, 1 ikan keli. Weyy? Macam lapar sangat je? Aah, dah 2 hari tak makan.. haha, tak la..tu lauk aku ngan baby Dyana yang masih syok tidoo kat bilik. hihi


Makaaannn..wohh, lately aku makan banyakk. Habis la habisss.. achaner?  Then call company satu tu untuk internship. Dia kata nak call balik Isnin ni. Hopefully they call me with good news coming along la..hehe..Amin.

Aku senyum lebar-lebar tgk note aku dah bole clearkan semua. Hoho. 
Proud of myself la today. *clap clap clap*

Kalau kita bersungguh, semua boleh settle. Bila sambil lewa tu yang masalah skit..kan??

#more task waiting after this. Dah bole figure out how busy I am. Oh no! STRESS

Dah la, sekarang baik tido dulu..keh3 (walau byk keje, tido tu penting)


motif gambar??
gian nak bercincin..haha

Bubuii J

1 comment:

iliiyin jasni said...

Hi ,berapa ya bayaran dikenakan utk buka akaun CIMB? thanks dear..=)