Monday, 5 November 2012

Mid term holiday wrap up


23rd October
Haa..sepatutnya orang start cuti 24th, tapi atas kebaikan lecturer dapat la saya dan classmate naik bas pada malam ni.. so sebelum tu, keluar dulu dengan buah hati..Wong Solo dulu, gaduh-gaduh 3 round baru ler balik naik bas. Esoknya lovely abah jemput ler her precious daughter nih..keh3

26th October
It’s Hari Raya Aidiladha! Yay, masih panjang umur merasa Aidiladha tahun ni.. Si Dia just arrived this morning from Kuala Lumpur at 5 am. Kot. Saya tido mati tanpa memikirkan dia..heee. since tahun ni dia join ibadat korban kat kampong saya, so pagi-pagi tengah syok tido dapat SMS tanya abah dah g masjid ke belum. Then saya reply ala kadar je cakap dah.
Then sambung membutoo..sampai dapat SMS dia dah sampai masjid kampong ai..alamakkkk, kena bangun ni..bangun tak terus mandi pon, duk main dulu then tengah mandi dalam bilik air tau-tau dia dah sampai umah. Keh3, pastu umi suruh bawakkan air dan kuih ke depan. Then pastu dia pergi join korban tu, saya tak sempat borak pun la ngan dia. Pastu pulak umi ajak terus gerak ke Kuantan lalu terpaksa la tinggalkan buah hati berkawan ngan my abah je..hahaha
Pergi balik Kuantan pun kejap je coz malam dah kena balik Terengganu semula since ada hal keesokan hari. *wink*

27th October
Awal pagi umi dah bising kejutkan ai yang nyenyak lagi.. “bangun la tolong umi masak”. Hari tu gotong royong nagn umi buat laksa penang, (since our guest tak makan nasi) karipap ikan dan agar-agar pandan santan.  Dalam pukul 3 macam tu datangla the rombongan cik kiah iaitu his family and tuk wan’s family. Kebetulan sama sampai. Hihi, tak tahu la nak describe as rombongan apa but the purpose his family visit adalah kami. Ya, saya dan dia. Nanti la, dah confirm baru cerita tau. Oh ya, family dia bawak kuih akok, hamper buah-buahan, keropok dan sepasang sutera for me. Cantikk sangat kain tu, pink lagi.. senang cte, it’s a family meeting.

28th October
We got into fight. Quite serious which is I need my parents guidance about that. Haha. And dia left Terengganu with STRESS. Padan muka.

29th October
ABAH’s birthday!! Getting 49 years old. Semoga Allah panjangkan umur, kurniakan kesihatan dan rezeki berpanjangan. Amin.. Love, angah.
Malamnya, saya naik bas balik ke KL. Dan pagi tu, Alhamdulillah..Allah permudahkan urusan saya naik KTM (kah3) which is I met someone very kind, Kak Ina from UKM. Dia la yang bawa saya, jaga saya, treat me like her sister. She mention that, “hanan dah macam adik, kak Ina jaga kan..” bila saya nak bayar duit tiket tu. Sobs. Hope jumpa dia lagi pasni.

30th October
End of war. Haha. Petang tu shoot off ke Utara, for a class trip. Trip tu menyeronokkan dan memenatkan. Sampai saat ni pun rasa nak tertidur sambil menaip. Kih3 *sila lempang saya* Trip end 4th November.. (nanti dah dapat semua gambar, mungkin akan up satu entry pasal trip ni kot, tengok la cemane..hahaha)
All in all, mid term holiday was quite interesting. Even though at first my abah and umi were quite sad when I can only spend about 5 days at home. (sepatutnya 10 days plus)  Wooohhoo, sory umi and abah, next time ai balik lagi keh?? (coklat yang di borong ni pun tak tau bila nak pass kan ke kampong =( ) ok ler, cukup la setakat ni.. no relevan pics to be attached. LOL. BOOORRRIINNNGGG.

bibir terjuih

Umi and Rara

girls gang

Rafique

Rara the princess

note: all pics taken on the way to Kuantan (umi's hometown)

Ok, bye =)

p/s: Ya Allah, seandainya dia lah kaum Adam yang telah kau ciptakan untukku, maka kuatkan la rasa cinta dalam hati ini tanpa mengurangkan rasa kasih sayang kami terhadapMu. Amin =)

No comments: