Thursday, 28 June 2012

MAKAN BESAR/BANYAKKKKK

hai!

hari ni hari senang hati..sekarang berada di rumah kakak saya yang baik..(bodek)
belum habis exam dah merayau, eh sebenarnya tak.. saya x niat pun nak dtg sini tp desakan kawan buat saya berada di sini..haha paksarela.. muehehe, plus along pun suruh datang gak, baby sit Raina and Rafique..so, saya request kat along, nak makan laksa penang since nak daptkan air tangan umi terlalu jauh nun di Terengganu, jadi umi kata suh along je buat..ok..Pasrah...

bangun tidur je pergi dapur kot2 la boleh dapat nasi lemak kan.. nasi lemak apa jadahnya dah tengah hari?? haha.. tgk2 si along ni tgh prepare nak buat laksa penang la.. Wahh!!! SHERONOKKKK okaih!! hihi.. dengan senang hati nya saya tepaksa baby sit Raina demi sesuap laksa..hahaha (sesuap?? memang tak.)

puas jugak la duk buli Raina n Rafique sementara mama dia masak.. akhirnya.. masak jugak LAKSA PENANG tu.. amboi..along amik Raina lantas ditidurkan untuk mengelakkan gangguan ketika makan.. kejam kan..tak pun, Raina dah ngantuk..=P so, bermula la usaha kami makan, dalam hati saya: "wahhhhh, skill masakan along dah improved la, SEDAPPP" lagi sikit je nak rasa mcm umi buat.. 
saya makan dgn seronok tanpa sedar dah 2 mangkuk..hihi (mangkuk tu kecil).. sempat gak salahkan mangkuk.. mangkuk ayun betul.. hihi..tp xde gambar la sbb mkn x hengatt!!

pastu resting session.. fuh, dah kenyang mula la nak tergolek2.. bila petang je along ckp dia nak masak nasi dan sebenarnya saya dah lapar balik..hahak. menonong la kami ke dapur.. Jaga Raina lagi..cuba Raina pulak jaga aunty ni?? haha.. sementara tunggu nasi dan lauk, saya makan lagi laksa td, 2 round gak.. first round si Rafique menyibuk, second round baru nikmat..banyaknya makann..

lepas masak, along pun makan laksa gak, then tidurkan Raina..saya dah kenyang, tapi.. tapi.. tapi.. along psiko saya, dan saya telah pun MAKAN lagi nasi bersamanya..

*sotong goreng bersayur..haha*

*sambal belacan pedas meletup*

*nasi saya bersama ayam*


dan dengan bangganya saya makan nasi pun 2 round!! haha 
hakikatnya disini: Along pandai MASAKKK!! bluwekkkkk


p/s: Thanks along, u make my meal very well!! macm umi dah..haha


bye=P



No comments: